5 razy więcej witamin z jednej cytryny? Wystarczy ją zamrozić i zetrzeć

Nikogo nie trzeba przekonywać, że cytryny są doskonałym źródłem witamin. Za sprawą swoich unikalnych właściwości zdrowotnych cieszą się ogromną popularnością na całym świecie.

 

Ogromna zawartość niezwykle cennych dla ludzkiego organizmu witamin sprawiła, że cytryny od dawna goszczą na naszych stołach.

 

Cytryna to nie tylko witamina C. Jej składniki pomagają zwalczać różnorodne infekcje, pobudzają do lepszego działania układ odpornościowy, zapobiegają astmie, pomagają w zwalczaniu nowotworów, wspierają oczyszczanie ze szkodliwych toksyn, eliminują zbędne do poprawnego działania organizmu bakterie oraz wiele innych.

 

 

Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego jak ważna jest skórka cytryny. W odróżnieniu od miąższu zawiera ona nawet od 5 do 10 razy więcej potrzebnych nam witamin oraz składników odżywczych.

Według zaleceń warto rozpoczynać każdy dzień od wypicia ciepłej wody z sokiem wyciśniętym z cytryny. Spożywanie takiego napoju na czczo, po przebudzeniu, wspomaga funkcjonowanie organizmu.

 

Skórka cytryny to doskonałe źródło witamin – A, C, E, a także B6. Znaleźć w niej można także żelazo, potas, cynk, magnez oraz tiaminy i niacyny.

Wiele osób nieświadomie wyrzuca skórkę lecz jest to błąd. Najlepiej jest zamrozić cały owoc. Cytryna bowiem, zażywana ze skórką, może, według badań, zwalczać nowotwory jelita grubego, piersi czy też płuc. Jej wyjątkowość polega na tym, że zwalcza jedynie chore komórki pozostawiając jednocześnie zdrowe nienaruszone.

 

 

Najlepsze są oczywiście cytryny pochodzące z własnej uprawy lub z zaufanych źródeł, np. z ekologicznych upraw.

Mrożenie cytryn jest wyjątkowo proste. Najpierw warto zamoczyć je w mieszance wody i octu jabłkowego. Pozwala to upewnić się, że są one czyste i pozbawione wszelkich zarazków. Po zamoczeniu należy je bardzo dokładnie opłukać. Po wyschnięciu wystarczy je w całości umieścić w zamrażarce i poczekać do ich zamrożenia.

Tak przygotowaną cytrynę wystarczy zetrzeć na tarce. Ważne jest, aby nie wyrzucać niczego – ani skórek, ani pestek. Starty owoc dodawać można do dowolnych potraw.

 

Świetnie sprawdzi się w połączeniu z deserami takimi jak ciasta czy lody. Często dodaje się ją również do koktajli, zup oraz różnorodnych dań, gdzie wymagana jest cytryna. Taki owoc sprawi, że przygotowane posiłki będą orzeźwiające i zdrowe, a dodatkowo zyskają niepowtarzalny aromat. Warto skorzystać z daru natury jakim są mrożone cytryny.

 

 

 

error: Content is protected !!