Kolor warzywa zdradza nie tylko jego smak! Podpowiada, do jakiego dania najlepiej go użyć

Prawie każdego dnia kupujemy warzywa i owoce, które często są potrzebne do przygotowania zupy lub głównego dania. Jednak czy wiemy, które produkty powinniśmy wybrać? Która cebula będzie odpowiednia do zrobienia surówki, a która papryka jest najsłodsza? Dzięki tym trikom zawsze wybierzesz najlepsze produkty!

Cebula

Biała (cukrowa) jest najsłodsza ze wszystkich odmian cebuli, co spowodowane jest soczystym miąższem. Najlepiej nadaje się w świeżej postaci jako dodatek do sałatek lub surówek. Jest często stosowana w kuchni meksykańskiej, gdzie przygotowuje się z niej sosy lub ostre potrawy. Minusem białej cebuli jest jej krótki termin spożycia. Zawiera wiele witamin zwłaszcza tych z grupy B, a także E, A i K. Ma działania przeciwbakteryjne.

Żółta to najpopularniejszy rodzaj cebuli. Idealna do smażenia, pieczenia, gotowania ale również do karmelizowania, ponieważ zawiera dużą ilość cukrów. Żółta cebula ma bardzo intensywny smak i może przyćmić smaki innych warzyw, dlatego lepiej nie używać jej do przygotowania sałatki. Jest perfekcyjna do zrobienia zupy cebulowej.

Biała (czosnkowa) swoją nazwę zawdzięcza wyczuwalnemu aromatowi, przypominający smak czosnku. Jest bardzo krupka i świetnie nadaje się do przygotowania sosów, sałatek oraz do smażenia. Osoby, które mają problemy z nadwrażliwością wątroby oraz wzdęcia sięgają po tę odmianę cebuli, ponieważ nie wywołuje ona dolegliwości trawiennych.

Purpurowa ceniona jest najbardziej przez osoby, które chcą szybko przygotować posiłek. Często używa się jej w surowej postaci, świetna do kanapek oraz pizzy. Ma mniej gorzki smak niż żółta odmiana cebuli. Smażona lub duszona jest idealna do przygotowania sosów.

Odmiany kapusty

Brukiew zawiera ogromną ilość witaminy C, więcej niż pomarańcze oraz cytryny. W smaku przypomina trochę kapustę, lecz nie ma aż tak charakterystycznej dla niej goryczki. Można ją przygotować na wiele sposobów, ale najlepiej smakuje w surowej postaci. Najczęściej stosuje się ją w pieczonej postaci do dań mięsnych lub z ziemniaczanym puree.

Brukselka ma orzechowy, lekko gorzki smak. Zawierają dużą ilość witamin z grupy B oraz witaminy PP i C. Kapusta warzywna brukselska nadaje się do smażenia, gotowania, opiekania i marynowania.

Czerwona kapusta zawiera żelazo oraz witaminy z grupy A. Najczęściej stosuje się ją w świeżej postaci. Świetna jako dodatek do potraw mięsnych.

Kalafior zawiera dużo witamin z grupy C, a także minerały. Jej spożywanie działa korzystnie na cerę oraz poprawia odporność organizmu. Kalafiora można jest na surowo, gotować, dusić, smażyć oraz piec. Świetnie nadaje się jako dodatek do dań mięsnych, sałatek, zup typu krem, oraz zapiekanek.

Brokuł ma najwięcej witamin z grupy A. Gotowane brokuły z sosem czosnkowym, stosuje się jako dodatek do dań mięsnych. Jest także odpowiedni do jedzenia na surowo

Papryka

Zielona wystarczy jej połowa, aby dostarczyć organizmowi codzienną dawkę witaminy C. Ta odmiana ma również dużą ilość kwasu foliowego. Smak zielonej papryki jest bardziej gorzki niż papryka czerwona czy żółta. Zielona papryka jest często wykorzystywana w kuchni śródziemnomorskiej. Często wykorzystuje się ją do zapiekania lub gotowania, bardzo dobrze nadaje się do faszerowania.

Żółta dostarcza witaminę E, a także przeciwutleniacze w tym luteinę. Żółta i pomarańczowa papryka mają słodki posmak. Zawiera dużo wody, dlatego warto po nią sięgać zwłaszcza w upalne dni.

Czerwona poprawia kondycję skóry oraz wpływa na wzrok. Dostarcza dużą ilość witaminy A oraz beta-karoten. W czerwonej papryce jest dwa razy więcej witaminy C niż w zielonej papryce. Ma charakterystyczny słodki smak.

Tekst pochodzi z: genialne.pl

Komentarze

Loading...